Bliv frivillig

Vi ville slet ikke kunne gennemføre et arrangement af denne størrelse uden den kæmpeindsats, som frivillige yder. Og du kan også være med.
Hvilke opgaver vil du løse?

Bliv frivillig og indgå i et fællesskab af engagerede mennesker, der arbejder på at få arrangementet til at blive en succes.

Og du får også noget ud af det:

  • Du er med til at skabe en god oplevelse for gæsterne
  • Du er med i et fællesskab, der får tingene til at ske
  • Du lærer nye mennesker at kende – får måske venner for livet
  • Du gør en kæmpeforskel for, at arrangementet bliver en succes
  • Du lærer måske nye ting
  • Du får fed musik til arbejdet hele dagen
  • Du får en gave som tak for hjælpen
  • Du får forplejning i løbet af eventet
  • Du bliver inviteret til frivillig-VIP-arrangement
  • Du får en udtalelse fra Glostrup Kultur og Idræt til dit cv, hvis du ønsker det.

Vi er meget taknemlige for din hjælp, og derfor inviterer vi dig til vores store årlige frivillighedsarrangement, som er et helt specielt VIP-arrangement kun for frivillige, der yder en indsats i Glostrup Kommune.

Vi holder dig løbende orienteret med nyhedsbreve om hvad der sker i planlægningen – nye opgaver, hvem spiller og meget mere

Vil du gå glip af alt det? Aj vel! Kontakt os her og bliv frivillig nu:

Du kan byde ind på:

  • Bartender: Udskænkning og salg af øl, vin og vand i en af vores barer. Du skal være mindst 18 år.
  • Betjening i betalingsstand: Du sælger billetter til køb af drikkevarer i baren. Du tager i mod kontanter, dankort og Mobile Pay.
  • Affaldshåndtering: Du er med til at styre et område, hvor vi sorterer affaldet fra pladsen. Du viser gæster, hvordan man sorterer rigtigt og sørger for, at affaldet kommer i de rigtige beholdere. Du bliver instrueret grundigt i miljø og sortering, og du kan rolig kalde dig ekspert bagefter.
  • Opsyn med hegn indgang og udgange: Du vil indgå i vores professionelle vagtteam, og du kan få en anbefaling til cv’et efterfølgende.
  • Modtagelse af kunstnere og aktører: Du hjælper kunstnere på rette vej ind til backstage. Du hjælper leverandører med at finde vej med deres ærinde. Du bliver naturligvis sat grundigt ind i opgaven.
  • Social Media Assistent: Du samarbejder med vores frivillige Social Media Manager på pladsen om at lave spændende opslag til Facebook og Instagram med små interview, stemningsbilleder/videoer, og hvad I ellers finder på.
  • Fotograf: Du indgår i teamet: Glostrup Festivals Frivillige Fotografer. Du dokumenterer aktiviteter, stemninger og scene efter en plan, som du selv er med til at lave sammen med de andre fotografer. Du har selv fotoudstyr og bliver selvfølgelig krediteret for dit arbejde.
  • Stagehands: Vores artister skal ind og ud med udstyr. De har brug for en hjælpende hånd til deres grej. Denne opgave strækker sig over hele lørdagen.
  • Opsætning og nedtagning af festivalpladsen: Vi bygger festivalpladsen op i løbet af uge 35. Særligt torsdag eftermiddag og fredag formiddag kan vi få brug for din hjælp. Nedtagning foregår fra søndag 1. september og i ugen efter i det omfang, du har mulighed for at deltage.
  • Opsætning af plakater og uddeling af flyers: Du sætter festivalplakater op og uddeler flyers i et område. Kan også være uddeling af materiale i et afgrænset tidsrum – fx en aftalt time på en station.
  • Serviceassistent i Aktivitetszonen: Du servicerer vores aktører i Aktivtetszonen med info, vand, ad hoc-forespørgsler m.m. Du skal ha’ et godt overblik, servicegen og teknisk snilde. Se mere om Aktivitetszonen her. Vagten starter lørdag morgen kl. 8, hvor du bliver briefet og sat i gang.

Vi skriver efterfølgende en udtalelse til dit CV, hvis du ønsker det.

Bliv PowerFrivillig, hvis du ønsker at involvere dig dybere i Glostrup Festival – også på sigt. Du kommer tidligere ind i processen og løser spændende opgaver henover hele planlægningsperioden. Til gengæld får du indflydelse på den del af festivalen, du arbejder på. Det kan også være, at du har et lille ansvarsområde på selve festivalen. Inden vi går i gang, tager vi en grundig snak om dine ønsker og forventninger – derefter tilpasser vi opgaven til dig. Vi leverer garanti for den fede oplevelse!

Se en FAQ for frivillige.

Det skal du gøre nu:

  • Sæt et stort kryds i kalenderen i weekenden d. 30.-31. august 2019.
  • Udfyld formularen ovenfor og fortæl, hvad du gerne vil bidrage med og gerne i hvilket tidsrum.
  • Inviter alle vennerne til en festlig weekend.

VI GLÆDER OS TIL AT MØDE DIG!